Hayao Miyazaki

Jag bara älskar Hayao Miyazaki han är en duktig regisör han ligger bakom filmer som Princessan Mononoke, Det levande slottet, Kiki's Delivery Service och den nog mest kända Spirited Away.
Idag så är det premiär på svenskbio för ytterliggare en av hans filmer Min granna Totoro. Det sjuka är att den släptes i Japan, håll i er,  1988! Men nu får vi iaf ta del av den. Jag stormälskar han filmer och måste så klart se den här också när jag får tid, kanske får hyra den om den nu finns någonstans.



"Satsuki och Mei har precis flyttat till ett nytt hus på landet med pappa. Mamman ligger på sjukhus, men snart får hon komma hem. Först blir de rädda för det stora, nya huset men snart upptäcker de att det finns något magiskt i huset. På en av sina promenader i skogen vid huset träffar de sin nya granne, Totoro, som är skogvaktare och tillsammans med honom börjar ett underbart äventyr."

Tydligen så har våran egen drottning Silvia träffat honom i veckan då han var hennes personliga guide till Studio Ghibili Museet i Japan. Här är en bild på
dem tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback