Dykning, snökaos och jobba

Sitter just nu på jobbet för första gången på en månad, (pluggar annars), och har det ganska lugnt så jag tänkte jag skulle skriva en liten trudelutt. Tips det är livsfarligt halt ute på gatorna, fick utveckla en speciell gångstil för att ta mig fram. :P 

I måndags prövade jag på något nytt och spännande. Jag gick på dykkurs och spenderade två timmar under vattnet i bassäng (inomhus). Innan tänkte jag mig att det skulle vara läskigt, men blev snart motbevisad. Det var ganska enkelt faktiskt, det som var svårast var att hålla sig balanserad, på samma djup hela tiden. Ibland flöt man upp som en balong och ibland sjönk man som en sten. Har en väst som man reglerar, fyller med luft eller tömmer på luft, beroende på om man vill flyta upp eller sjunka. Man fick också lära sig att komma i poolen genom att falla baklänges sittande från kanten. Det gick problem fritt. Det var en härlig upplevelse att flyta runt i vattnet och kände konstigt nog helt normalt. Att andas genom regulator ur en syrgastub kändes redan efter någon minut helt normalt, det ända som gav mig lite problem var masken för ögonen (läckte lite gran). Tror att det kommer att bli ännu bättre nästa gång då jag kanske inte måste koncentrera mig så mycket utan kan slappna av och njuta av upplevelsen lite mer. Jag rekomenderar alla att prova på :D.

I söndags fyllde jag 21 år också, lite ångestladdat men ganska oki (tjugoplus :I) Men fick en massor fina presenter och MYCKET tårta. Kommer kanske snart ha en bild på en av dem som familjen firade mig med. Fick sifferljus på den med nalle phu  då känner man sig vuxen :P...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback